lørdag den 4. september 2010

Lækre småkager

Her får i lige en opskrift på nogle fantastiske småkager, som går rent hjem hos børnene. Det har godt nok ikke meget med scrap at gøre bortset fra at de er lækre at spise mens man scrapper (men pas på chokolade fingre :) )
Det er nu ikke fordi jeg slet ikke scrapper for tiden for det gør jeg. Hver tirsdag mødes jeg med scrapmafiaen hos Charlotte ravn. Men lige nu er jeg i gang med en gave til min storebror som tager lang tíd. Han snakkede om at han ikke havde nogle billeder af sig selv som barn, og det skal man jo ikke sige til en scrapper for så må der jo gøre noget. Derfor er jeg gået i gang med et album efter denne toturial. Nå men i må hellere få opskriften på de gode kager:

CHOKOLADETOPPE:

150 g. smør
50 g. sukker
100 g. farin
1 tsk. vanille
1 æg
200 g. mel
1/2 tsk. natron
50 g. nødder
1/2 plade chokolade

200 grader i ca 10 min.

Smør og sukker piskes sammen
Mel, vanille,natron og farin blandes
Nødder og chokolade hakkes
Det hele piskes sammen og fordeles i små skefulde på bagepladen.
(jeg har brugt hakkede mandler og lavet en dobbeltportion , de blev spist på 2 dage)

Velbekomme!
vh Karina

4 kommentarer:

Susanne Meltesen sagde ...

Og det album er bare super lækkert - glæder mig til at se det færdigt...

Mon man så ikke lige skulle bage en portion af de kager. De ser simpelthen super lækre ud... ;o)
Tak for opskriften.

Bertram sagde ...

Det link til albummet ser spændende ud. Glæder mig til at se dit album når det er færdigt.
Småkager........uhmm

Dorthe sagde ...

Uhmm... tak for opskriften - den blev lige lagt over i et dokument - hihi... de skal da helt sikkert prøves en dag. *S*

Bodil sagde ...

Hei.
Ang den boken du lurte på så kan du se på DENNE boken. Den er lik inni.

De kakene dine så gode ut :)